Compliance | Auditing abogados, economista Barcelona
En Auditing acumulamos 30 años de experiencia ofreciendo el servicio de auditoría a nuestros clientes de forma personal y especializada. Nuestro equipo se compone de expertos profesionales del sector financiero que ofrecen un servicio de calidad con valor añadido para sus clientes. Además, proporcionan su apoyo y experiencia en la toma de decisiones en el ámbito financiero, valoraciones, transacciones,…
Firma, experiencia, auditoría, Barcelona
17936
page-template,page-template-full_width,page-template-full_width-php,page,page-id-17936,bridge-core-2.1.3,ajax_fade,page_not_loaded,,qode-title-hidden,qode-child-theme-ver-1.0.0,qode-theme-ver-20.0,qode-theme-bridge,disabled_footer_top,wpb-js-composer js-comp-ver-6.1,vc_responsive
compliance-auditing

ÉS UN PLA D'ACCIÓ QUE AJUDA A EVITAR O REDUIR LA POSSIBILITAT QUE APAREGUIN SITUACIONS DE RISC I PUGUIN POSAR EN PERILL A L'EMPRESA I SOCIS.

 Els Serveis de consultoria en Compliance són:

Consultoria en GRC (Governance, Risk & Compliance)

  • Prevenció de Riscos de Corrupció i Suborn a l’empresa, adreçats a la Propietat, Gerència, Alta Direcció i comandaments intermedis.
  • Programes de Prevenció de Riscos Penals (econòmics, fiscals, laborals) en l’administració de l’empresa, dirigits a la Propietat, Gerència, Alta Direcció i comandaments intermedis.
  • Disseny, implementació i gestió del Canal d’Alerta (“Whisteblowing”), que pretén evitar o minimitzar els riscos penals en el si de l’organització.
  • Disseny i aplicació de Polítiques de Bon Govern Corporatiu, Gestió de Riscos Corporatius, Compliment Normatiu i Cultura Ètica Empresarial.
  • Assessorament recurrent en les matèries abans descrites.

Formació en GRC (Governance, Risk & Compliance)

  • Programes formatius per a la Propietat, Gerència, Alta Direcció i comandaments intermedis en:
    • Prevenció de Riscos de Corrupció i Suborn a l’empresa.
    • Prevenció de Riscos Penals (econòmics, fiscals, laborals) en l’administració de l’empresa.
    • Gestió del Canal d’Alerta ( “Whisteblowing”).
    • Responsabilitat Social Corporativa i Cultura Ètica en els negocis.
  • Sessions formatives (presencials i/o “en línia”) per a treballadors, de gamificació, “roll-play” i “team building” a mida en la Prevenció de Riscos Corporatius (econòmics, fiscals, laborals) i Cultura Ètica Empresarial.

Pre-auditoria i preparació perquè les empreses puguin obtenir les següents certificacions

  • Norma ISO 37001: 2016 de Sistemes de Gestió anti suborn.
  • Norma UNE-ISO 19600: 2015 de Sistemes de Gestió de Compliance.
  • Norma UNE 19601: 2017 de Sistemes de Gestió de Compliance Penal.
  • Norma UNE 19602: 2019 de Sistemes de Gestió de Compliance Tributari.

Els 10 avantatges de Compliance

Canal de Denúncia

A partir del dia 17 de desembre de 2021, que entrarà en vigor la Directiva Europea (UE) 1937/2019, totes les empreses del sector privat amb 50 treballadors o més i totes les empreses del sector públic estaran obligades a disposar d’un Canal de denúncia, Ètic o d’Alerta.

 

Un Canal de Denúncia és una eina interna de l’empresa accessible per a tots els treballadors, però a la qual també han de poder accedir tercers (clients, proveïdors, competència, o qualsevol tercer).

 

Aquest Canal permet denunciar o alertar, de forma confidencial i/o anònima, de sospites que es tinguin d’una conducta (il·legal, irregular o no ètica) que pugui posar en situació de risc a l’empresa, als seus treballadors o als seus socis.

 

Disposar d’un Canal de Denúncia genera una major confiança i transparència i millora la reputació entre els seus clients, treballadors i proveïdors.

FAQS Compliance

Què és un Programa de Compliance?

És un pla de prevenció compost per procediments, protocols i controls, que ajuda a l’empresa a detectar, evitar i/o reduir la possibilitat que apareguin situacions de risc (penal, econòmic, mediambiental, reputació, etc.) que puguin posar en perill a l’empresa i els seus socis.

Per a què serveix un Programa de Compliance?

El Programa de Compliance ajuda a l’empresa a detectar, evitar i/o reduir l’aparició de situacions de risc (penal, econòmic, mediambiental, reputació, etc.), que posin en perill la mateixa empresa i als seus socis.

Poden produir-se dues casuístiques:

  1. Que la implantació del Programa Compliance es faci abans que es produeixi una situació de Risc, que ajudaria a evitar una possible sanció penal (com eximent).
  2. I que la implantació del Programa Compliance es realitzi després que es produeixi la situació de Risc, la qual cosa pot ajudar a disminuir la possible sanció penal (com a atenuant).

A part dels avantatges ja esmentats, una correcta implantació d’un Programa Compliance també ens aportarà, entre d’altres, els següents avantatges i beneficis:

  • Incrementa la competitivitat, millorant els processos.
  • Optimitza recursos i redueix costos.
  • Assegura la viabilitat de l’empresa.
  • Accedir a clients que exigeixen un Programa Compliance als seus proveïdors.
  • Obre les portes a mercats que exigeixen Polítiques i/o Certificacions de Compliance.
  • Millora la posició de l’empresa en concursos públics.
  • Reforça la confiança dels clients.
  • Augmenta la transparència de l’empresa.
  • Projecta una imatge d’empresa socialment responsable.
  • Millora la reputació en el sector.

És obligatori disposar d'un Programa de Compliance?

No és obligatori però és aconsellable, ja que proporciona un signe de distinció enfront de la competència.

En els mercats actuals, on l’elecció d’un proveïdor ja no depèn del producte o del servei que donen, distingir-se amb un Programa Compliance pot fer que un client es decanti més cap a un proveïdor o un altre.

Cada vegada és més habitual que, d’una banda, per ser proveïdor d’un gran client, aquest exigeixi a l’empresa proveïdora que disposi d’un Programa de Compliance, i de l’altra, que per accedir a nous mercats, les empreses es veuen obligades a seguir les recomanacions en matèria de Compliance de nombrosos organismes europeus i internacionals.

formulario-contacto-auditing

SOL·LICITI CONSULTA DE COMPLIANCE

Ompli el següent formulari perquè puguem contactar amb vostè.

Nom (requerit)

Correu electrònic (requerit)

Assumpte

Missatge